Povinně zveřejňované informace
Informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
(dle Standardu ISVS)
Svobodný přístup k informacím je upraven zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, který ukládá povinným subjektům vybrané informace zveřejnit i způsobem, který umožňuje dálkový přístup. Výčet těchto informací stanoví vyhláška č. 442/2006 Sb. struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu. Příslušné informace jsou dostupné v této sekci.
1. Úplný název povinného subjektu
Obec Ctětín
2. Důvod a způsob založení
Vznik, činnost a postavení obce se řídí zákonem č. 128/2000 Sb. o obcích (obecní zřízení) ve znění pozdějších předpisů.
Obec je základním územním samosprávným společenstvím občanů; tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce. Obec je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek. Obec vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající. Obec pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů, při plnění svých úkolů chrání též veřejný zájem. Obec spravuje své záležitosti samostatně ("samostatná působnost"). Státní orgány a orgány krajů mohou do samostatné působnosti zasahovat jen vyžaduje-li to ochrana zákona, a jen způsobem, který zákon stanoví. Rozsah samostatné působnosti může být omezen jen zákonem. Státní správu, jejíž výkon byl zákonem svěřen orgánu obce, vykonává tento orgán jako svou přenesenou působnost. Povinnosti může obec ukládat v samostatné působnosti obecně závaznou vyhláškou. Obec může v přenesené působnosti vydávat na základě zákona a v jeho mezích nařízení obce, je-li k tomu zákonem zmocněna.
3. Organizační struktura
Obec je samostatně spravována zastupitelstvem obce; dalšími orgány obce jsou rada obce, starosta, obecní úřad a zvláštní orgány obce (§5 odst.1 zákona č. 128/2000 Sb. obecní zřízení). Rada obce se nevolí v obcích, kde zastupitelstvo obce má méně než 15 členů (§99 odst. 3 zákona č. 128/2000 Sb. obecní zřízení).
4. Kontaktní spojení
Jiří Bakeš 606 095 325
starosta
Bc. Miloš Tomek 724 737 310
místostarosta
Marta Kudláčková 737 904 081
účetní
4.1 Kontaktní poštovní adresa
Ctětín 55, 538 25 Nasavrky
ID : prgbz83
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Ctětín 55, 538 25 Nasavrky
4.3 Úřední hodiny
Úterý od 17:00 do 18:30
4.4 Telefonní čísla
606 095 326
724 737 310
4.5 Čísla faxu
-
4.6 Adresa internetové stránky
4.7 Adresa e-podatelny
ID : prgbz83
5. Případné platby lze poukázat
11322531/0100
6. IČ
00269913
7. DIČ
CZ00269913
8. Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
9. Žádosti o informace
Žádosti o poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, se podávají ústně nebo písemně. V případě, že je žádost podána ústně, zástupce obecního úřadu, který žádost přijal, ji ústně vyřídí. O takovém vyřízení žádosti se neprovádí písemný záznam. Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně. V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti: Žádosti se přijímají na obecním úřadě v úředních hodinách (středa 17:00 - 19:00).
10. Příjem žádostí a dalších podání
Žádosti a ostatní podání se podávají písemně poštou, na obecním úřadě nebo ústně na obecním úřadě v úředních hodinách (středa 17:00 - 19:00).
Podáním dle správního řádu se rozumí jakýkoli úkon směřující vůči správnímu orgánu. Podání se posuzuje podle svého skutečného obsahu a bez ohledu na to, jak je označeno. Musí z něj být patrno, kdo je činí, které věci se týká a co se navrhuje. Podání je možno učinit písemně nebo ústně do protokolu anebo v elektronické podobě podepsané zaručeným elektronickým podpisem.
11. Opravné prostředky
Právo podat opravný prostředek proti prvostupňovému rozhodnutí patří mezi základní práva účastníka řízení. Při podání odvolání je nutno se řídit poučením, které je uvedeno v závěru rozhodnutí.
O odvolání rozhoduje:
· obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
12. Formuláře
Žádost o poskytnutí informace.doc (15 kB)
13. Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
odkaz na sekci Životní situace na Portálu veřejné správy České republiky životní situace
V této sekci naleznete prvky životních situací, resp. strukturované postupy pro řešení nejrůznějších životních situací ve vztahu k veřejné správě.
Postupy vám poskytnou informace o tom, jak vyřídit různá podání, kam se obrátit a v jakých lhůtách, zda se platí správní nebo jiné poplatky, včetně odkazů na případné formuláře a platné právní předpisy; postupy jsou rovněž propojeny s adresářem, který obsahuje kontakty na orgány veřejné správy (včetně mapových služeb).
14. Předpisy
14.1 Nejdůležitější používané předpisy
zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
zákon č. 148/1998 Sb., o ochraně utajovaných skutečností a o změně některých zákonů
zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů
zákon č. 40/1964, občanský zákoník
zákon č. 513/1991, obchodní zákoník
zákon č. 262/2006, zákoník práce
zákon č. 500/2004, správní řád
14.2 Vydané právní předpisy
15. Úhrady za poskytování informací
15.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
dle zákona č. 634/2004 Sb. o správníchpoplatcích
15.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výšiúhrad za poskytování informací
16. Licenční smlouvy
16.1 Vzory licenčních smluv
16.2 Výhradní licence
17. Výroční zpráva podle zákona č.106/1999 Sb.