OBEC Ctětín
538 25 Nasavrky, Ctětín čp. 55, IČ: 269913
Návrh Závěrečného účtu Obce Ctětín
Závěrečný účet Obce Ctětín za rok 2013
1) Údaje o plnění příjmů a výdajů za rok 2013 (v tis. Kč)
|
|
Schválený |
Rozpočtová |
Upravený |
Plnění |
% plnění |
|
|
Rozpočet |
opatření |
rozpočet |
k 31.12.2012 |
k upravenému |
|
|
|
|
|
|
Rozpočtu |
Třída 1 |
Daňové příjmy |
2557,5 |
233,9 |
2791,4 |
2791,51 |
100.0 |
třída 2 |
Nedaňové příjmy |
263,9 |
176,7 |
440,6 |
440,45 |
99,9 |
Třída 3 |
KAPITÁLOVÉ PŘÍJMY |
|
|
|
|
|
Třída 4 |
Přijaté dotace |
78,7 |
128,3 |
207 |
207,00 |
100,0 |
Příjmy |
CELKEM |
2900,1 |
538,9 |
3439 |
3438,97 |
100,0 |
Třída 5 |
Běžné výdaje |
2436 |
-533,1 |
1846,1 |
1845,26 |
99,9 |
Třída 6 |
Kapitálové výdaje |
50 |
327,5 |
377,5 |
377,52 |
100,0 |
Výdaje |
CELKEM |
2429,2 |
-205,6 |
2223,6 |
2222,78 |
99,9 |
Saldo: Příjmy-výdaje |
|
470,9 |
744,5 |
1215,4 |
1216,19 |
100,0 |
Třída 8 |
Financování |
-470,9 |
-744,5 |
-1215,4 |
-1216,19 |
100,0 |
Přijaté |
úvěry a půjčky |
0 |
0 |
0 |
0 |
0,0 |
Financování |
celkem po konsolidaci |
-470,9 |
-744,5 |
-1215,4 |
-1216,19 |
100,0 |
Přebytek (-) |
Ztráta (+) |
|
|
- |
- |
|
Údaje o plnění rozpočtu příjmů, výdajů a dalších finančních operací v plném členění podle rozpočtové skladby jsou k nahlédnutí na Obecním úřadu Ctětín (výkaz FIN 2-12, rozbor čerpání příjmů a výdajů). Majetek je evidován na majetkových účtech, je řádně inventarizován a při prodeji se postupuje dle zákona o obcích 128/2000 Sb.
Hospodářský výsledek dle výkazu zisku a ztrát je 1 124 717,62 Kč.
PŘÍJMY:
Ke zvýšení plnění daňových příjmů o cca 9 % došlo z důvodu vyššího výnosu na dani z příjmu fyzických i právnických osob, DPH a na dani z nemovitosti.
Ke zvýšení nedaňových příjmů cca o 67 % došlo z důvodu vyšší těžby a většího prodeje dřeva zvýšení příjmu bylo z nebytových prostor. Kapitálové příjmy za tento rok jsme neměli.
Přijaté dotace byly vyšší cca o 163 % z důvodu získání neinvestičních dotací na projekt opravy rybníku.
VÝDAJE:
Běžné výdaje – ke snížení cca o 22% došlo z důvodu nižších nákladů v pěstební činnosti, oprav kanalizace, silnic, úspory nákladů při opravě komunikací a opravách kulturního domu. Rovněž nebyla provedena celá oprava kapliček.
Kapitálové výdaje – V letošním roce jsme nedosáhli na žádnou dotaci pro výstavbu vodovodu v osadě Bratroňov. Naše finanční prostředky na tuto velkou investiční akci nestáčí, a proto odkládáme
tuto akci na příští rok. Letos jsme měli kapitálové výdaje ve výši 378 tisíc Kč.
2) Vyúčtování finančních vztahů ke státnímu rozpočtu a ostatním rozpočtům veřejné úrovně
Dotace do rozpočtu obce za rok 2013 činily celkem 206 546,00 Kč. Rozpis přijatých dotací a jejich čerpání v průběhu roku 2013 je zpracován v tabulce. Dotace byly řádně vyúčtovány, nevyčerpané finanční prostředky z dotace na volby do parlamentu ČR ve výši 3 900,- Kč byly vráceny do státního rozpočtu dne 6.2. 2013.
Poskytovatel |
ÚZ |
Účel |
Položka |
rozpočet |
čerpání |
% |
|||||
KrÚ Pce 2013 |
|
Dotace SR/SDV |
4112 |
54.445,00 |
54.400,00 |
99,9 |
|||||
KrÚ Pce 8.1.2013 |
98008 |
Volby presidenta |
4111 |
18 001,00 |
18 001,00 |
100 |
|||||
KrÚ Pce 11.10.2013 |
98071 |
Volby do parlamentu |
4111 |
24 100,00 |
20 200.00 |
84 |
|||||
KrÚ Pce 19.7.2013 |
|
Dotace na projekt |
4122 |
110.000,00 |
110.000,00 |
100 |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||
CELKEM |
|
|
|
206.546,00 |
202.601,00 |
95,98 |
|||||
3) Zpráva o výsledku přezkoumání hospodaření obce za rok 2013
Přezkoumání hospodaření provedla pracovní skupina Krajského úřadu Pardubického kraje ve složení Eva Baťková – kontrolor pověřený řízením přezkoumání a kontrolka Miloslava Jílková, přezkoumání bylo provedeno na základě písemné žádosti starosty obce. Přezkoumání hospodaření bylo provedeno v souladu se zákonem č. 420/2004 Sb., o přezkoumání hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí v termínu 1. 4. 2014.
Zjištění ze závěrečného přezkoumání
Při přezkoumání hospodaření obce Ctětín nebyly zjištěny chyby a nedostatky.
Závěrečný účet vyvěšen na úřední desce i elektronicky
Vyvěšeno dne: 26. 5. 2014
Sejmuto dne: 11. 6. 2014
Schváleno zastupitelstvem dne: 12. 6. 2014
Projednání závěrečného účtu se uzavírá se souhlasem s celoročním hospodařením, a to
bez výhrad. Součástí závěrečného účtu je zpráva o přezkoumání hospodaření obce za rok 2013.
Obec Ctětín
Ctětín 55
538 25 Nasavrky
PARDUBICKÝ KRAJ
Krajský úřad
Zpráva o výsledku přezkoumání hospodaření
obce Ctětín, IČ: 00269913
za rok 2013
Přezkoumání se uskutečnilo dne:
- 1.4.2014
na základě zákona č. 420/2004 Sb., o přezkoumávání hospodaření územních samosprávných celků a dobrovolných svazků obcí.
Přezkoumání proběhlo na Obecním úřadě Ctětín č.p. 55, 538 25 Nasavrky
Přezkoumání vykonaly:
- kontrolor pověřený řízením přezkoumání: Eva Baťková
- kontroloři:
- Miloslava Jílková
Zástupci obce:
- Bc. Miloš Tomek - starosta obce
- Marta Kudláčková – účetní obce
Komenského náměstí 125, 532 11 Pardubice, Tel: +420 466026530,535, Mobil: +420 724652038
Předmětem přezkoumání hospodaření bylo v souladu s § 2 zákona č.420/2004 Sb.:
- plnění příjmů a výdajů rozpočtu včetně peněžních operací, týkajících se rozpočtových prostředků,
- finanční operace, týkající se tvorby a použití peněžních fondů,
- náklady a výnosy podnikatelské činnosti územního celku,
- peněžní operace, týkající se sdružených prostředků a cizích zdrojů,
- hospodaření a nakládání s prostředky poskytnutými z Národního fondu a s dalšími prostředky ze zahraničí poskytnutými na základě mezinárodních smluv,
- vyúčtování a vypořádání finančních vztahů ke státnímu rozpočtu, k rozpočtům krajů, k rozpočtům obcí, k jiným rozpočtům, ke státním fondům a k dalším osobám,
- nakládání a hospodaření s majetkem ve vlastnictví územního celku a s majetkem státu, s nímž hospodaří územní celek,
- zadávání a uskutečňování veřejných zakázek,
- stav pohledávek a závazků a nakládání s nimi,
- ručení za závazky fyzických a právnických osob,
- zastavování movitých a nemovitých věcí ve prospěch třetích osob,
- zřizování věcných břemen k majetku územního celku,
- účetnictví vedené územním celkem.
Předmět přezkoumání hospodaření byl ověřen z hlediska:
- dodržování povinnosti stanovených zvláštními právními předpisy, zejména předpisy o finančním hospodaření územních celků, o hospodaření s jejich majetkem, o účetnictví a o odměňování,
- souladu hospodaření s finančními prostředky ve srovnání s rozpočtem,
- dodržení účelu poskytnuté dotace nebo návratné finanční výpomoci a podmínek jejich použití,
- věcné a formální správnosti dokladů o přezkoumávaných operacích.
V souladu s § 6 odst. 3 písm. b) zákona č. 420/2004 Sb. bylo přezkoumání hospodaření uskutečněno výběrovým způsobem dle předmětu a obsahu přezkoumání.
.
Komenského náměstí 125, 532 11 Pardubice, Tel: +420 466026530,535, Mobil: +420 724652038
A. Přezkoumané písemnosti
Při přezkoumání hospodaření obce Ctětín byly přezkoumány následující písemnosti:
Druh písemnosti |
Popis písemnosti |
Návrh rozpočtu |
vyvěšeno na úřední desce i elektronicky způsobem umožňující dálkový přístup ve dnech 4.2. -20.2.2013 ve výši příjmů 2 900 100,-Kč a výdajů 2 429 200,-Kč |
Pravidla rozpočtového provizoria |
ZO schválilo dne 19.12.2012 |
Rozpočtová opatření |
RO č. 1 - ZO schválilo dne 26.3.2013 RO č. 2 – ZO schválilo dne 20.6.2013 RO č. 3 – ZO schváleno dne 17.10. 2013 RO č. 4 – ZO schváleno dne 18. 12.2013 |
Rozpočtový výhled |
na roky 2010-2014 |
Schválený rozpočet |
ZO schválilo dne 20.2.2013 ve výši příjmů 2 900 100,-Kč a výdajů 2 429 200,- Kč |
Závěrečný účet |
vyvěšen na úřední desce i způsobem umožňující dálkový přístup ve dnech 28.5.2013 – 12.6.2013, ZO schválilo dne 20.6. 2013 |
Bankovní výpis |
Výpisy z účtů vedené u Komerční banky, a.s. a České národní banky ze dne 31.12.2013 Zůstatky jednotlivých účtů ověřeny a souhlasí na stav 231 v rozvaze sestavené za období 12/2013 |
Evidence poplatků |
Evidence místních poplatků vedena ručně dle jmenného seznamu Předpisy zaúčtovány dokladem č.13 dne 31.1.2012 |
Faktura
Hlavní kniha |
Vydané faktury č. 1-7 za období 01/2013 – 12/2013 Došlé faktury č.19 – 92 za období 04/2013 – 12/2013 sestavená za období 12/2013 |
Inventurní soupis majetku a závazků |
Plán inventur za rok 2013 vydaný starostou obce dne 9. 12. 2013 včetně jmenování inventarizační komise. Proškolení členů inventarizační komise se uskutečnilo dne 9.12.2013. Inventarizace byla zahájena dne 30. 12. 2013 a ukončena 15. 1. 2014. Inventurní soupisy majetku, závazků a pohledávek se stavem ke dni 31.12.2013. Inventarizační zpráva zpracovaná dne 28. 1. 2014. Inventarizační rozdíly nabyly zjištěny. |
Kniha došlých faktur |
za rok 2013 |
Kniha odeslaných faktur |
za rok 2013 |
Odměňování členů zastupitelstva |
počet zastupitelů 7, počet obyvatel 260, odměny vypláceny za neuvolněné funkce zastupitelů v souladu s právním předpisem, ověřeno na mzdové listy zastupitelů za rok 2013, odměny schváleny ZO ze dne 24. 11. 2010 |
Pokladní doklad |
příjmové pokladní doklady č. 108 – č. 253 a výdajové pokladní doklady č. 56 – č. 132 za období 07/2013-12/2013 |
Pokladní kniha(deník) |
za rok 2013 |
Příloha rozvahy |
k 31.12.2013 |
Rozvaha |
k 31.12.2013 |
Účetní doklad
Účtový rozvrh |
č. 10019 – č. 10092 došlé faktury č. 20002 – č. 10007 vydané faktury č. 00013 – č. 00019 pokladní doklady č. 59- č. 133 bankovní doklady na rok 2013 – účetní program FENIX – výpis používaných účtů |
Výkaz pro hodnocení plnění rozpočtu |
k 31.12.2013 do výkazu byl rozpočet naveden ve schválené podobě |
Výkaz zisku a ztrát |
k 31.12.2013 |
Dohody o provedení práce |
ze dne 1.5.2013 – údržba zeleně 2x ze dne 5.1.2013 – úklid OÚ ze dne 5.1.2013 - roznáška vol. lístků ze dne 4.1. 2013 – úklid a příprava vol. místnosti ze dne 1.1.2013 – vedení knihovny ze dne 1.1.2013 – vedení kroniky obce ze dne 18.10.2013 - roznáška vol. lístků ze dne 18.10. 2013 – úklid a příprava vol. místnosti ze dne 1.11.2013– úklid kulturního domu po malování |
Smlouvy a další materiály k přijatým účelovým dotacím |
smlouva o poskytnutí neinvestiční dotace č. OŽPZ/13/2118 ze dne 17. 7. 2013 z rozpočtových prostředků Pardubického kraje na akci „Obnova malé vodní nádrže Kvítek“ ve výši 110 000,- Kč, příjem dotace zúčtován na položce 4122, včetně úpravy rozpočtu, vyúčtování dle smlouvy do 31.12.2013, vyúčtování předloženo ze dne 18. 12. 2013- bez nedostatků |
|
|
Smlouvy a další materiály k přijatým účelovým dotacím |
Dotace na zajištění voleb presidenta ve výši 24 200,-Kč, příjem zaúčtován na položce 4111, kontrola čerpání a uznatelnost výdajů- bez nedostatků, celkem vyčerpáno 18 00,- Kč nevyčerpané prostředky vráceny ve výši 6 199,- Kč na účet Pardubického kraje dne 21. 8. 2013 |
Smlouvy a další materiály k přijatým účelovým dotacím |
dotace na zajištění voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR ve dnech 25. – 26. října 2013 ve výši 24 100,-, příjem zaúčtován na položce 4111 včetně úpravy rozpočtu, kontrola čerpání a uznatelnost výdajů – bez nedostatků, nevyčerpané prostředky ve výši 3 900,- Kč |
Vnitřní předpis a směrnice |
Směrnice č. 1/2010 – Účtový rozvrh, účetní knihy a náležitosti účetních dokladů Směrnice č. 2/2010 – Směrnice k systému zpracování účetnictví Směrnice č. 3/2010 – Směrnice k finanční kontrole, včetně podpisových vzorů Směrnice č. 4/2010 – Směrnice pro časové rozlišení nákladů a výnosů, včetně dohadných položek Směrnice č. 5/2010 – Evidence, účtování a odepisování majetku Směrnice č. 6/2010 – Inventarizace majetku a závazků Směrnice č. 7/2010 – Směrnice upravující oběh účetních dokladů Směrnice č. 9/2010 – Směrnice pro tvorbu a používání opravných položek Směrnice č. 10/2010 – Směrnice pro podrozvahovou evidenci Směrnice č. 11/2013 – Směrnice pro poskytování a účtování cestovních náhrad |
Zápisy z jednání zastupitelstva včetně usnesení |
ze dne 19.12.2012, 21.2., 26.3., 20.6.,10.9.,17.10.,18.12. 2013 |
Finanční výbor
Kontrolní výbor |
Zápisy finančního výboru z provedených kontrol ze dne 9.7.2013 a 10. 12. 2013 Zápisy kontrolního výboru ze dne 25.6. 2013 a 10. 12. 2013 |
Obecně závazné vyhlášky |
Obecně závazná vyhláška č. 1/2012 o místním poplatku za odpady a č. 2/2012 o místních poplatcích za psy platné od 4. 6. 2012 |
B. Zjištění z jednorázového přezkoumání
Při přezkoumání hospodaření obce Ctětín nebyly zjištěny chyby a nedostatky.
C. Závěr
I. Plnění opatření k odstranění nedostatků zjištěných
a) při přezkoumání hospodaření územního celku za předcházející roky
byly zjištěny následující méně závažné chyby a nedostatky
Předmět: Zákon č. 420/2004 Sb. § 2 odst. 1 písm. a) plnění příjmů a výdajů rozpočtu
včetně peněžních operací, týkajících se rozpočtových prostředků
Právní předpis: Nařízení vlády č. 37/2003 Sb., o odměnách za výkon funkce
členům zastupitelstev, ve znění pozdějších předpisů
§ 2 odst. 1 – Neuvolněnému členovi zastupitelstva byla výše měsíční odměny
stanovena v rozporu se stanovenými limity.(napraveno),
Kontrolou mzdových listů zastupitelů bylo zjištěno, že neuvolněné
zastupitelce byla vyplacena odměna za výkon funkce zastupitele ve vyšší částce než stanovuje právní předpis (vyplaceno 460,- Kč nárok 437,- Kč).
- (splněno dne: 1.4. 2014) – ke kontrole byl předložen mzdový list zastupitelky, kde výše odměny byla v dubnu 2013 opravena na 437,- Kč z původních 460,-, tak aby výše odpovídala právnímu předpisu
II. Při přezkoumání hospodaření obce Ctětín za rok 2013
Nebyly zjištěny chyby a nedostatky.(§10 odst. 3 písm. a) zákona č.420/2004 Sb.):
III. Při přezkoumání hospodaření obce Ctětín za rok 2013
Neuvádí se zjištěná rizika dle § 10 odst. 4 písm. a) zákona č. 420/2004 Sb.
Komenského náměstí 125, 532 11 Pardubice, Tel: +420 466026530,535, Mobil: +420 724652038
IV. Pří přezkoumání hospodaření obce Ctětín za rok 2013
Byly zjištěny dle § 10 odst. 4 písm. b) následující ukazatele
a) podíl pohledávek na rozpočtu územního celku |
0,05% |
b) podíl závazků na rozpočtu územního celku |
1,34% |
c) podíl zastaveného majetku na celkovém majetku územního celku |
0% |
Ve Ctětíně 1. 4. 2014
Podpisy kontrolorů:
Jméno Podpis
………………………….. Miloslava Jílková ………………………..
Eva Baťková
kontrolor pověřený řízením přezkoumání
V kontrolovaném období územní celek dle prohlášení statutárního zástupce nehospodařil s majetkem státu, neručil za závazky jiných osob, neuzavřel kupní, směnou, darovací, nájemní, zástavní smlouvu týkající se nemovitého majetku, smlouvu o zřízení věcného břemene, smlouvu o úvěru, nepořídil ani neprodal akcie, cenné papíry, nebo obligace.
S obsahem zprávy o výsledku přezkoumání hospodaření obce Ctětín o počtu 7 stran byl seznámen a jeho stejnopis číslo 1 obdržel
dne
1. 4. 2014
……………………………………..
Bc. Miloš Tomek
starosta obce
Komenského náměstí 125, 532 11 Pardubice, Tel: +420 466026530,535, Mobil: +420 724652038
Rozdělovník:
Stejnopis |
Počet výtisků |
Předáno |
Převzal |
1 |
1 |
Ctětín |
Bc. Miloš Tomek |
2 |
1 |
Pardubický kraj |
Eva Baťková |
Poznámky:
V této zprávě jsou zpracovány výsledky uvedené v zápisu o výsledku dílčího přezkoumání hospodaření i výsledky konečného dílčího přezkoumání hospodaření územního celku.
Zápis nevylučuje další kontrolní zjištění jiných kontrolních orgánů.
Všechny zapůjčené dokumenty byly územnímu celku vráceny.
Tato zpráva o výsledku přezkoumání hospodaření je zároveň návrhem zprávy o výsledku přezkoumání hospodaření a konečným zněním zprávy se stává v případě, že územní celek nevyužije možnosti podat písemné stanovisko dle §6 odst. 3 písm. l zákona č. 420/2004 Sb. Stanovisko se doručuje kontrolorovi pověřenému řízením přezkoumání.
Územní celek je ve smyslu ustanovení § 13 odst. 1 písm. b) zákona č. 420/2004 Sb., povinen přijmout opatření k nápravě chyb a nedostatků uvedených v této zprávě o výsledku přezkoumání hospodaření a podat o tom písemnou informaci příslušnému přezkoumávajícímu orgánu (Pardubický kraj), a to do 15 dnů po projednání této zprávy.
Územní celek je dále ve smyslu ustanovení §13 odst. 2 zákona č. 420/2004 Sb., povinen v informacích podle ustanovení § 13 odst. 1 písm. b) téhož zákona uvést lhůtu, ve které podá příslušnému přezkoumávajícímu orgánu písemnou zprávu o plnění přijatých opatření a v této lhůtě příslušnému přezkoumávajícímu orgánu uvedenou zprávu zaslat.
Za nesplnění těchto povinností lze uložit územnímu celku dle ustanovení § 14 písm. f), g), h) zákona č. 420/2004 Sb., pořádkové pokuty až do výše 50 000,- Kč v jednom případě.
Komenského náměstí 125, 532 11 Pardubice, Tel: +420 466026530,535, Mobil: +420 724652038